Rabu, 18 Ogos 2010

BAZAR RAMADHAN

SALAM SEMUA..dh beberapa mggu ya aku tak menulis kat cni...just nak story pasal arini nya cita...arini rabu,18 ogos 2010,aku ngan kawan aku,azim g taman melawati..lpas ja klas subjek osmanli,dlam pukul 620 ptg cam tu,aku g la taman melawati ngn azim..niat hati azim mula nak g taman melati..nk g bazar ramadhan kat c2 kata nya..aku pon ngikut je la..lpas ja kluaq uia,azim mula bertindak tidak keruan..xkomfom la plak ada ka dak bazar tu kat c2..aku cakp la yg taman melawati,depan la jugak dari taman melati tu,ada bazar..aku pnah p,dan baru2 nie bazar tu masuk tv...azim pon ok kn ja..dlm on the road nk p sna,bleh plak jumpa zaim,yazid n the gang..depa mmg nak p sna..depa kereta lain,aku naik kereta ngan azim..

smpai ja kat area tama tu,mula2 ltak kereta la dlu..tak kn nk redah masuk..tak nmpak lagi bazar tu sbnaq nya..jalan kaki jauh gak la nk smpai..dlm 100 meter...elok smpai,perghhh,bnyak gila gerai peniaga2 dibukak..rambang jugak mata aku ngn azim nie..4 baris gerai,panjang deretan tu dalam 50-60 meter la..jalan2,round2,usha2..macam2 gelagat manusia ada...peniaga dgn cara mereka,menarik pengunjung untuk membeli..pengunjung plak ada cara masing2 nk beli kat c2..round dlu la,tgk mna yg sedap pastu sebat la..macam2 la..cara dan etika berpakai jugak hbat2..faham2 la mcm mna org pkai..berpesyen-pesyen org tmpat aku kata..tu hmpa punya pasai..

lpas ja round,azim kata nk beli nasik kukus..aku beli nasik kukus ayam goreng,azim lak nasik kukus ayam masak tomato..untuk kawan aku kat bilik,azim tetap xlupa jugak..ILMAM la sapo laie..pnat azim call,sepatah haram pon ilmam xjawab..azim beli kn roti john je la kat ilmam...

lpas habis ja mmbeli air,aku ngan azim pon gerak balik uia..kirec smpat la bukak kat uia..moral nya,lau nk g bazar taman melawati tu,mmg aku suggest la..best la situ..k la,chow dlu..salam semua...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan