Khamis, 15 Julai 2010

aku budak kampung

salam semua..aku nak habaq la pasai apa aku gna nma nie..aku budak kampung...aku nie kan dilahirkn dan dibesarkn di negeri yang jauh ke utara semenanjung tanah air,iaitu perlis indera kayangan...negeri yg kecik,permai lagi mempersona...kalau nak di bandingkan kemajuan negeri aku dengan negeri lain,mgkin jurang nya agak jauh la...jadi,bila aku mai tempat blajaq aku nie,aku kna la sesuai kn diri...walaupun dah lebih 4 tahun aku kat sini(2 tahun matrik,2 tahun degree),tapi aku xbuleh nk tinggal budaya aku..aku pulak berkawan dengan orang2 yang memang hidup dalam kesibukan kota raya kuala lumpur,kota metropolitan yang terkenal dengan bangunan pencakar langit nya...kesibukan ibu kota bagi kawan2 aku nie lumrah la...aku ngan kawan aku sorang lagi,anis tahir,mna la biasa idup macam nie...aku orang KANGAR,ANIS lak orang TELUK INTAN...jadi bagi aku ngn anis,bila kesesakan lalu lintas,adalah bnda yang leh wat aku ngan dia berserabut...tak pulak bagi kawan2 aku yang 3 orang lagi...ILMAM orang KL,AZIM orang CHERAS, NASHA lak orang SUBANG..depa nie biasa la kalau lekat dalam traffic jamm tu..xdahal punya la orang kata...cara depa makan pun lain dari aku...makan tetap guna mulut la..cuma nya makan depa nie yang lain..makan roti bila pagi,nasi waktu tgh hari dan kadang ja mkn nasi bila malam..kadang2 makan mee la,bihun la,dan bnda2 lain...aku nie pulak belasah ja..tak kira pagi ka,petang ka,malam ka,nasik tetap idaman kalbu..maklumla,negeri aku kan ada padi..hehe..mna p pun makan nasik jugak...kawan2 aku yang lain makan makanan segera buleh kenyang,tapi aku kena gak makan nasik walaupun makan macam depa..depa nie makan nasi pon guna sudu dan garfu...bagi aku hbat la..sebab kadang2 benda yg depa wat time makan aku xbuleh wat..contoh nya makan ayam guna sudu garfu,kalau aku la yang wat,mau terpelanting ayam tu pi meja sebelah...last2 guna tangan jugak yang senang..hehe..tu la kot wat masa nie..sat g aku cerita la benda lain pulak..mungkin sejarah negeri aku pulak kot..nak cari bahan dulu...adios amigos,aku berambos...salam semua..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan