Selasa, 27 Julai 2010

WANITA OH WANITA

salam..kali nie agak terperinci la cita aku..bukan nak menghina kaum HAWA,dan bukan plak nak memuji..setiap kaum itu(lelaki atau wanita) punya kelebihan dan kekurangan masing2..pada pandangan aku la ya,setiap kekurangan itu pasti ada kelebihan,dan setiap kelebihan itu ada kelemahan..nie pasal kaum hawa..aku kenal kaum yang 'opposite gender' dengan aku nie dah lama..cuma nya aku baru nak memahami tabiat dah tingkah laku kaum nie..betol la apa yang dikatakan oleh orang tua2,manusia nie 1001 jenis perangai..cam tu la jugak pompuan..bila laki cakap kasaq ngan depa(kaum wanita),depa soh kita cakap leklok..siap buleh sound kata tak reti berlembut la,tak faham hati wanita la..tapi bila cakap lembut,baik,sopan,dituduhnya plak nak jual minyak..adoii..tak faham betol aku..pompuan nie kalau dia marah,habis semua yang terpendam dalam hati dia,dia lepas kan semua..walaupun benda tu kecik punya hal la sebenaq nya..sekasaq-kasaq pompuan la yang aku kenal,segarang-garang pompuan yang aku tahu,kena jerkah(marah) dengan laki skit,komfem menangis punya la..POMPUAN kalau tak dak pon payah jugak..ya la..kaum HAWA nie la yang melengkapkan kaum ADAM..itu fitrah yang ALLAH dah buat..depa nie banyak gak membantu aku..tanpa kaum HAWA jugak,tak lahir la kaum ADAM kat dunia yang fana ini...sebab setiap kelahiran itu adalah dari percantuman benih kaum ADAM dan kaum HAWA..ni rangkap lagu yang aku nak kongsi ngan korang...LASKAR CINTA OLEH DEWA 19..WAHAI JIWA2 YANG TENANG JAMGAM SEKALI-KALI KAMU MENCOBA JADI TUHAN DENGAN MENGADILI DAN MEGHAKIMI..BAHWASANYA KAMU MEMANG TAK PUNYA DAYA DAN UPAYA,SERTA KEKUATAN UNTUK MENENTUKAN KEBENARAN YANG SEJATI..BUKAN KAH KITA MEMANG TERCIPTA LAKI-LAKI DAN WANITA,DAN MENJADI SUKU-SUKU DAN BANGSA-BANGSA YANG PASTI BERBEDA..BUKAN KAH KITA MEMANG HARUS SALING MENGENAL DAN MENGHORMATI..BUKAN UNTUK SALING BERCERAI-BERAI DAN BERPERANG ANGKAT SENJATA..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan