Sabtu, 17 Julai 2010

LEPAK KAT SHAH ALAM DAN MORIB

Salam semua..kali nie aku nak story pasal aku g lepak ngan kawan2 aku kat shah alam..aku bertolak dari UIAM gombak lpas mkn mlm...dlam kul 10 lebih la..dari gombak,aku ditemani oleh ILMAM FAQIH,NASHA dan ANIS TAHIR...naik kereta kompak buatan MALAYSIA, PERODUA VIVA ELITE AUTOMATIK yang berwarna putih..kali nie NASHA yg bawak g sana..aku pon malas nak bertengkaq la pasai nak bawak kereta nie,buleh la aku lepak dan relax kat belakang...smpai ja kat greenwood, kami berenti isi minyak kat stesen minyak SHELL..banyak gak kereta yang dok tunggu giliran untuk mengisi minyak..rupanya minyak akan naik lima (5) sen selepas jam 12 tgh malam...aku yang malas nak amik port pasai harga minyak yang turun atau naik tu,terus la isi minyak kereta..RM 30..lepas ja isi,gerak la p shah alam...smpai ja kat sna,kami pon mencari la jalan nak ke UITM SHAH ALAM..sebab kawan2 aku belajaq situ,jadi komfem2 la dia dok hostel kat situ...bila smpai ja depan UITM, ANIS TAHIR trus kontek kawan aku nie, SYAZWAN CHE DIN..bincang punya bincang, depa semua sepakat nak p I-CITY..smpai ja di I-CITY,aku lpak2 la dengan bebudak nie dan jugak kawan lagi sorg,KEROL ANWAR RAHIM..KEROL nie naik LAKSAMANA CINTA a.k.a L.C..SYAZWAN naik KRISS 100..disebab kn dia bawak kereta yang kami guna,aku dengan rela bawak moto dia...di I-CITY nie,aku tgk ada la lampu2 yg direka bentuk seperti flora dan fauna..mgkin ianya satu percubaan untuk menjadi tempat nie sebagai salah satu tarikan terbaru di SHAH ALAM..lpas lepak I-CITY,kitorg lepak lak kat kedai mamak..makan tu makan jugak,tapi tak lupa la nak lihat salah satu keindahan ciptaan ALLAH, iaitu pasangan bagi KAUM ADAM, semestinya KAUM HAWA..tengok2 ja la,tak berani nak kacau..kena hempok ngan balak depa,mampoih..hehe..lepas ja lepak c2,depa nie dapa idea nak lpak kat dataran shah alam, berhampiran SACC MALL dan PLAZA ALAM SENTRAL SHAH ALAM...kat cni dok sembang kosong,sembang mohong (bohong)dan jugak sembang-sembang...yang menarik perhatian aku ialah sebuah TOYOTA COROLLA PUTIH, JENIS K.E 70..sport rim dia macam jenis BANANA TYPE,SPORT RIM dalam saiz 13 ke 14 la..kereta nie masih elok, masih dalam keadaan baik dan bak kata orang putih,IN A VERY GOOD CONDITION..agak puas lepak kat situ, kami pon bergerak la ke UPTOWN SHAH ALAM(ya ka,kalau salah mintak maaf la,sebab konfius antara UPTOWN dan DOWNTOWN)..sampai ja kat sana,sekali dah tutup la..toleh jam,rupanya dah pukul 3 pagi..berdiskusi selama 5 minit,akhirnya kata sepakat dicapai untuk bergerak ke destinasi yang aku tak pernah sampai,iaitu PANTAI MORIB...SYAZWAN,ANIS TAHIR,NASHA dan ILMAM naik PERODUA VIVA, KEROL ANWAR naik YAMAHA L.C dia, dan aku naik moto MODENAS KRISS 100 milik SYAZWAN..perjalanan kesana, iaitu PANTAI MORIB mengambil masa selama hampir SATU JAM SETENGAH dari SHAH ALAM, merentasi KLANG dan BANTING..menjadi MAT REMPIT untuk perjalanan tanpa henti selama masa SEJAM SETENGAH itu bukan lah sesuatu yang senang..sakit badan,sakit pinggang,jalan berlopak,simpang yang harus diambil, lampu trafik yang harus dipatuhi,kenderaan yang turut menggunakan jalan itu,itu adalah aspek dan faktor yang harus diambil kira..dengan kelajuan hampir 56 BATU SEJAM atau 90 KILOMETER SEJAM, akhirnya kami sampai jugak kat sana dalam pukul 5 pagi..sepanjang perjalanan ke sana, NASHA dan ILMAM telah lena diulit intan..mungkin sebab mengantuk sangat la..kat PANTAI MORIB, ILMAM ja yang tak lepak, sebab dia masih tidoq dalam kereta kerana kepenatan..dia sibuk dengan kelas sepanjang hari..setelah agak lama kat situ ( padahal tak sampai 10 minit pon dok situ), depa nie nak ajak balik dah...adoyaiii...mau tidak mau,kena la bergerak pulang..lepas ja isi minyak untuk kedua-dua motosikal, kami bergerak ke Mc DONALD banting..pekena sarapan pagi la konon2 nya..kat sini kami berpecah..SYAZWAN DAN KEROL ANWAR mengguna kan jentera motosikal milik masing2 untuk balik ke UITM, NASHA,ILMAM,ANIS dan AKU guna PERODUA VIVA ELITE untuk balik ke UIAM..sebab kereta tu nak diserah balik kat TUAN EMPUNYA.. perjalanan balik dari BANTING ke GOMBAK mengambil masa hampir SEJAM LIMA BELAS MINIT..aku dipertanggubg jawabkn untuk memandu pulang..lepas sampai ja kat UIAM, NASHA yang kena pulangkan kereta tu dekat TUAN EMPUNYA KERETA..tu pun lepas dia hantaq AKU, ILMAM ngan ANIS balik blok asrama masing2..sampai ja kat bilik, aku terus TIDOQ sebab mata dah ngantuk sangat2..pukul 10.56, ANIS tipon aku kata NASHA ajak g IKEA untuk beli perabot ubtuk bilik operasi badan berunifom yang NASHA sertai..K lah,pasai pi IKEA tu dah terkeluaq dari topik..yang aku tau,lepas ja aku bangun jam 10.56 tu,aku dah segaq skit,puas dapat tidoq walaupun sat (sekejap)..JUMPA LAGI LAIN KELUARAN..Salam semua...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan